Ohakune, Wellington 1&2, Christchurch & Queenstown - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jessica Florentinus - WaarBenJij.nu Ohakune, Wellington 1&2, Christchurch & Queenstown - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jessica Florentinus - WaarBenJij.nu

Ohakune, Wellington 1&2, Christchurch & Queenstown

Blijf op de hoogte en volg Jessica

29 April 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

Daar zitten ze dan hoor... Jut en Jul voor de tweede keer een nacht op het vliegveld. Nu in Wellington en ons vliegtuig vertrekt pas over 5 uur en 25 minuten, dus tijd zat om jullie even op de hoogte te brengen.

Na het land van de rotte eieren zijn we naar Ohakune gegaan voor de Tangoriro Alpine Crossing. Dat is een hicke over 3 vulkanen die ongeveer 20km is (je doet er 6-7u over). Helaas konden we deze niet doen, want het weer was te slecht. Dus hebben we 2 andere tochten gedaan.
Eerst werden we gedropt op een berg met een mountainbike. We moesten een heel klein stukje omlaag fietsen, want daar was al uitzicht op een mooie waterval. Nog een stukje verder de berg af was de eerste hicke van 1:30uur. De omgeving en natuur is echt zo mooi in Nieuw-Zeeland! Het ene moment liepen we door de tropen, dan hield dat ineens op en liepen we door droog gras en riet en dan weer ineens door bos. Na 45min lopen kwamen we bij een waterval. Deze is bekend, omdat hier een scène van The Lord of the Rings met Gollum is opgenomen (zoals in elk ander stukje natuur in Nieuw Zeeland!). Het was ook wel echt heel mooi! Na dezelfde tocht weer terug te hebben gelopen, moesten we op de mountainbike de rest van de berg af. Wat niet zo'n inspanning was, aangezien je voornamelijk moest remmen.
We waren rond 1u 's middags al terug bij het hostel, dus we wilde eigenlijk nog wel een hicke doen. Deze kon wel gewoon, omdat er niet zo hoog de berg op zouden gaan als bij de Tangoriro crossing. De hicke die wij hebben gedaan was 15km rondom een aantal bergen. Na ruim 3,5u lopen waren we weer terug bij het hostel. Weer een heel mooi uitzicht gehad en bizar veel verschillende vegetatie gezien. Jullie kennen mij allemaal, dus het zal niet verrassend zijn dat ik aan het einde van die dag helemaal kapot was! We hebben heerlijk geslapen ;-)

De volgende stop was Wellington, bijnaam: Windy Wellington. Gelukkig hebben wij tot nu toe echt geluk gehad met het weer! Ook hier was er helemaal niet zoveel wind en was het best warm. We waren er tijdens paasweekend en blijkbaar is vrijdag dan een nationale feestdag (lees: de hele dag geen alcohol zonder een complete maaltijd te bestellen en alle winkels zijn dicht). Ook op donderdag mocht er na 23:00u geen alcohol meer worden verkocht in supermarkten en gingen alle kroegen om 00:00u dicht. Dus vroeg naar bed de eerste avond. We zijn vrijdag Mt. Victoria opgeklommen voor een overview van de stad. Natuurlijk kozen wij voor de short cut die bijna verticaal omhoog ging... It wasn't pretty... Maar goed, we krijgen wel genoeg beweging.

Jut en Jul hadden natuurlijk de ferry niet van tevoren geboekt, wat blijkbaar wel moet, dus de Ferry was voor de komende dagen sold out. Gelukkig zijn domestic flight niet zo duur, dus zijn we naar Christchurch gevlogen. We hebben de stad zelf niet echt goed kunnen zien, want we waren er best kort. De dag na aankomst gingen we whales watch'en in Kaikoura. 6 'Sperm Whales' gespot (Gem spot je er 1 of 2)! Nou ja, ik dan... Marijn werd zeeziek en is na walvis #3 in slaap gevallen. We hebben ook zeehonden gezien! Maar na het Dolfinarium was de 18m lange Sperm Whale wel wat indrukwekkender.

Last stop, Queenstown! So we thought... In Queenstown ook wel vaak regen gehad, maar het is wel een heel leuk stadje. Heel gezellig en cosy met veel natuurstenen gebouwen, water, smalle straatjes. Natuurlijk ook hier weer het uitzicht opzoeken en met de gondel de berg op (we hadden het wel even gezien met bergen opklimmen). In Christchurch werd ons verteld door andere NL backpackers dat we in Queenstown echt The Fergberger moesten proberen. Een huge hamburger die er in allerlei variaties is en 'maar' €6 kost! De hamburger op zich is ook wel meteen een hele maaltijd en zeker de moeite/het geld waard! Heerlijk! Zo'n famous ding dat backpackers zich er niet van weerhouden zo'n gevaarte 3x per dag naar binnen te werken (de 3e keer is na het uitgaan).

Een ticket naar Sydney vanaf hier was vrij duur zagen we, dus zijn we gaan kijken waar de reis het minste kostte en welke stad we nog een keer wilden zien > Wellington. Dus weer met de bus terug naar Christchurch (we waren er om 16:00u en onze vlucht vertrok om 06:55u > nacht 1 op een vliegveld) en een vliegtuig naar Wellington. Daar nog een paar dagen gebleven om de stad te bekijken en vanochtend vliegen we naar Aussie.

So Bye Bye New Zealand, you've been very good to us!

• 29 April 2014 - 17:57

Joke:

Hey wereldreizigers,

Klinkt allemaal weer fantastisch!! Wat hebben jullie in deze drie weken veel gedaan en gezien, super!
    Heel veel plezier in Aussie en pas goed op elkaar ;-)
    Liefs Joke.

• 30 April 2014 - 09:09

Lisa:

Liefje! Dat is snel gegaan daar bij die kiwi's! Nu naar Skippyland! Have fun! xxx

• 30 April 2014 - 20:23

Stef:

He nichie op naar Aussie? Zo te lezen hebben jullie aardig wat geklommen daar in Hobitcountry? Maar hebben jullie ook wat van de Maori cultuur gezien? Nog een tattoo laten zetten of durfde je niet hahaha....OK nu dus Down Under! OK mates have a lots of fun there and heer from u2 both! Cheerio!

• 02 Mei 2014 - 22:55

Gaby:

Hey Globetrotter! Leuk je verhalen zo te volgen,: net alsof je het zo rechtstreeks vertelt,ik hoor het je zeggen. Geweldig! Mooi avontuur heb je er al op zitten, en nu op naar het volgende. Heel veel plezier, pas goed op jezelf en Jul ;-) en ik kijk uit naar je volgende verhaal @ Aussie's! Havefun! XxX Gaby & family