Rotorua, oftewel Rotte eieren - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Jessica Florentinus - WaarBenJij.nu Rotorua, oftewel Rotte eieren - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Jessica Florentinus - WaarBenJij.nu

Rotorua, oftewel Rotte eieren

Blijf op de hoogte en volg Jessica

15 April 2014 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Welgeteld al 4,5 dag echt onderweg! Woensdag al vertrokken uit NL, 10 april tijdens het vliegen kwijt geraakt en 11 april eindelijk hier!

Wat een stad is Auckland! We waren de eerste ochtend als om half 8 wakker, dus hebben we maar gekeken waar de supermarkt is en de Burger King (die voor de Wifi). Super mooi weer gehad, dus een mooie kans om de SkyTower in te duiken! De eerste verdieping op etage 51 is op 186m hoogte! Bij het glas waar ik op stond was een bordje geplaatst 'dit glas is 38mm dik en even sterk als het beton waar je nu op staat'. Tsjah... Nog steeds geen geruststelling! Maar wel heel mooi.
Zaterdag was het super mooi weer, dus zijn we naar One Tree Hill geweest (een dode vulkaankegel in Cornwall Park buiten het centrum van Auckland). De jetleg zat er goed in de eerste 2 dagen, dus dat was even aanpassen.
Uiteraard hebben we ook even het nachtleven verkend hier - Anita, die mooien Maori mannen zitten al op de boot!

Zondag zijn we vertrokken naar Rotorua, dat bekend staat om alle geisers die door het dorp heen zijn verspreid. Die geisers zijn ook de reden dat het hier ruikt naar rotte eieren (als de wind net ff de verkeerde kant op staat).

Voordat we daar aankwamen, hebben we nog een tussenstop gemaakt in Hobbiton, de set van The Lord of the Rings en The Hobbit. Wel leuk om te zien!

In Rotorua zelf hebben we vooral mooie routes door het dorp gelopen, want verder is hier niet veel te doen. Het broertje van een vriend van Marijn en mij zit al 4 maanden in Nieuw-Zeeland. Hij was maandag ook in Rotorua! Dus we hadden een kleine birthday party ;-)

Vandaag gaan we naar het volgende dorpje, Ohakune, om morgen een wandeltocht te lopen van 20km: Tongariro Crossing.
So wish us luck! I'm afraid we're gonna need it. Zeker met een jaartje extra in the pocket ;-)

P.S. Foto's volgen!

• 16 April 2014 - 14:56

Lisa:

Wat heb je alweer veel gedaan in zo'n korte tijd! Leuk! Lekker genieten! xxx

• 16 April 2014 - 18:55

Oma Emmy:

Jessica,
    Voel je het nu al van dat jaartje extra? Toch maar doorgaan, ik doe het al 80 jaar.
    Neem je wel de nodige rust? Als het even had gekund, was ik je achterna gegaan. Ik moet op schrift met je mee. Prachtige foto's heb je gemaakt. Geniet van jullie mooie tocht.
    Liefs en groetjes, ook voor Marijn. XXXXOma.

• 16 April 2014 - 21:22

Denise:

Zussie! (En lieve Mary naturlich)
    Super leuk om te lezen wat jullie allemaal uitspoken daar down under.
    I already miss you, maar gelukkig blijf ik op deze manier nog een beetje op de hoogte van je fratsen. Blijf er volop van genieten, je hebt nog maar 3,75 maanden te gaan.
    xxxx

• 16 April 2014 - 22:49

Evie:

Helloooooo Sunshine :-) jullie hebben echt een vliegende start gemaakt!! Al zo veel gedaan en gezien! Zo leuk om je verhalen gelijk te kunnen volgen: ik kan Rotorua bijna ruiken vanaf hier ;-) Ben benieuwd naar jullie volgende belevenissen!!! dikke smakzoen

• 17 April 2014 - 15:13

Monique Florentinus:

Hoi Jess,

Wat leuk om jullie ervaringen te lezen, de foto van Hobbit land vond ik super leuk om te zien (wil ik ook), blijf vooral genieten.
    Liefs van ons allen.xxxx

• 19 April 2014 - 09:29

Joke :

Hoi Jessica en Marijn,

Wat een positieve verhalen, zowel hier op de site als via de app!! Zoveel al gezien en gedaan, heel leuk om allemaal te lezen. Jullie zijn echt een gouden koppel, zoveel plezier altijd, houd dat vast en geniet !!!
    Liefs Hans en Joke xx

• 22 April 2014 - 00:14

Suze:

Leuk dat je aan me dacht bij die hobbit huisjes! Ben je er ook binnen geweest?
    Heb mn collega gelijk de fotos laten zien! Fijn dat jullie het zo leuk hebben! Geniet zoveel mogelijk van jullie reis! XXX